zarzadzenie13

ZARZĄDZENIE NR 13/08
Wójta Gminy Nowinka
Z dnia 9 czerwca 2008 roku



W sprawie: ewidencji i sporządzania sprawozdań budżetowych Rb-WS w zakresie wydatków strukturalnych ponoszonych przez jednostkę Urzędu Gminy w Nowince


Na podstawie : rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 października 2007 r w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz. U. Nr 209, poz. 1511) oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2006 r. W sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 115, poz. 781 z późn. zm.) oraz na podstawie art. 16 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (dz. U. Nr 249, poz. 2104 z póżn. Zm.)
Zarządzam co następuje

§1

Ustala się szczegółową klasyfikację wydatków strukturalnych, o których mowa w art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych , zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia.

§2

Szczegółową klasyfikację wydatków strukturalnych, w sposób określony rozporządzeniem, stosuje się do wydatków poniesionych od dnia 1 stycznia 2007 roku z zastrzeżeniem § 3.

§3

1. Wydatki poniesione na programy i projekty, o których mowa a art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206, z póżn. Zm.), do czasu ich zakończenia, klasyfikuje się zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2006 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz. U. Nr 123, poz. 856).
2. Wydatki poniesione w 2007 roku, dla celów sporządzenia rocznego sprawozdania budżetowego o wydatkach strukturalnych poniesionych przez jednostki sektora finansów publicznych , klasyfikuje się zgodnie z rozporządzeniem, o którym mowa w ust. 1.

§4

Następujący podział obowiązków w zakresie rejestrowania i sporządzania sprawozdania Rb-WS o wydatkach strukturalnych ponoszonych przez jednostkę Urzędu Gminy w Nowince

§ 5


1. Wyodrębnienia wydatków strukturalnych z ogółu wydatków budżetowych jednostkę Urzędu Gminy w Nowince dokonują pracownicy wskazani w odrębnym zarządzeniu Kierownika jednostki.

§ 6 .


1. Przy wykazaniu wydatków na cele strukturalne obowiązuje zasada, że do zestawienia wydatków należy przyjmować wyłącznie wydatki tego podmiotu, który poniósł ostateczny koszt realizacji zadania.
2. Wydatki strukturalne obejmują wyłącznie krajowe wydatki publiczne poniesione na cele strukturalne.
3. Kwoty wydatków należy przyporządkować odpowiednim obszarom i kategoriom zgodnie z instrukcją sporządzania sprawozdania Rb-WS i wpisać wg wzoru pieczątki na dokumencie stanowiącym podstawę wypłaty wydatku.
Wzór pieczątki
Wydatek strukturalny
Obszar.......................
Kategoria..................
Kwota.......................
Słownie.....................
Data..........................podpis............

4. Klasyfikacja powinna zawierać oznaczenie: obszar, kategoria określone w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 26 października 2007 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz. U. Nr 209, poz. 1511)
5 Nie określa się klasyfikacji o której mowa w ust. 1 dla wydatków ponoszonych i podlegających refundacji ze środków funduszy przedakcesyjnych (PHARE, ISPA i SAPARD), środków funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności, Inicjatyw Wspólnotowych oraz środków poakcesyjnych (Transition Facility)
6 Klasyfikacja natomiast wykazać powinna współfinansowanie krajowe dla instrumentów określonych w ust. 5.
7 w przypadku gdy wydatki nie są wydatkami strukturalnymi należy wpisać symbol „O”.
8 Ujmowanie wydatków strukturalnych w ewidencji księgowej należy do Referatu Księgowości Budżetowej.
9 Ewidencji księgowej podlegają wydatki strukturalne oznaczone na dokumentach symbolem innym niż „zero”(O)
10 Dokumenty księgowe w których nie zastosowano klasyfikacji wydatków strukturalnych nie przyjmuje się do realizacji.
11 Ustalenie właściwej klasyfikacji wydatków strukturalnych należy do dysponenta określonego w układzie wykonawczym jednostki GOPS w Nowince.
12 Sporządzenie sprawozdania należy do referatu finansowego Urzędu Gminy Nowinka.

§ 7.


Referat Finansowy Urzędu Gminy Nowinka dokonuje rejestracji wydatków na cele strukturalne wg klasyfikacji wskazanej na pieczątce na koncie pozabilansowym.
1. Skarbnik jednostki Urzędu Gminy w Nowince przedstawia wójtowi gminy sprawozdanie jednostkowe z wydatków strukturalnych do 31 marca następnego roku po roku budżetowym wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do zarządzenia. Dane w sprawozdaniu wykazuje się w złotych i groszach. Jednostka , która nie poniosła wydatków strukturalnych również sporządzają sprawozdanie negatywne.
2. Referat finansowy sporządza sprawozdanie Rb-WS z wykonanych wydatków strukturalnych łączne z pozostałymi sprawozdaniami w terminie do 30 kwietnia po upływie okresu sprawozdawczego.
3. Ewidencja księgowa musi być zgodna między kontem syntetycznym 950 a kontem analitycznym co do szczegółowości . Uzgadnianie tych kont podlega raz w roku ze względu iż jest to sprawozdanie roczne.
4. Ewidencja szczegółowa wydatków strukturalnych według obszaru i kategorii przedstawia załącznik Nr 1 do Zarządzenia Wójta Gminy.

§ 8


Nadzór merytoryczny i koordynację nad wprowadzeniem zarządzenia w życie powierza się Skarbnikowi Gminy.

§ 9


 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą od 1 stycznia 2008 roku

Wójt Gminy

Marek Motybel












Załącznik Nr 1
Do ZARZĄDZENIE NR 13/08
Wójta Gminy w Nowince
Z dnia 9 czerwca 2008 roku

KLASYFIKACJA WYDATKÓW STRUKTURALNYCH

OBSZAR KATEGORIA



II – Społeczeństwo informacyjne 11. Technologie informacyjne i komunikacyjne – TIK (dostęp, bezpieczeństwo , interoperacyjność, zapobieganie zagrożeniom, badania, innowacje, treści cyfrowe itp.)
Wydatki związane z realizacją operacji mających na celu efektywne wykorzystanie TIK obejmujące roboty oraz wyposażenie w środki i zasoby z zakresy:
1. dostępu, interoperacyjności systemów informatycznych (w tym wymiana danych pomiędzy dziedzinowymi e-platformami, rejestrami elektronicznymi i urzędami, centralne archiwum elektronicznego obiegu spraw i dokumentów w administracji publicznej itp.)
2. bezpieczeństwa, zapobiegania zagrożeniom systemów informatycznych (w tym wdrożenie rozwiązań z zakresu podpisu elektronicznego, programów komputerowych dla j.s.t., komputerów).
3. Badań, innowacji w zakresie TIK,
4. Treści cyfrowych udostępnionych on-line przez instytucje sektora publicznego.
13. Usługi i aplikacje dla obywateli;(e-zdrowie, e-administracja, e-edukacja, e-integracja itp.)Wydatki związane z realizacją operacji mających na celu poprawę dostępu do TIK poprzez rozwój e-usługi i aplikacji dla obywateli obejmujący roboty i wyposażenie w środki i zasoby związane z: e-zdrowi, e-administracja, e-edukacja, e-integracja itp.)
Kategoria, oprócz właściwych tematycznie wydatków wymienionych powyżej, obejmuje, stosownie do zakresu operacji, wydatki związane z:
a) przygotowaniem dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia operacji,
c) realizacją projektów pilotażowych
c) przeprowadzeniem standartowych działań informatyczno-promocyjnych oraz operacji mainstreaming
III - Transport 23. Drogi regionalne, lokalne
Wydatki związane z realizacją operacji mających na celu zwiększenie spójności transportowej krafu oraz polepszenie dostępności przestrzennej Rzeczpospolitej Polski w układzie UE, w tym poprawę połączeń komunikacyjnych w ramach sieci dróg regionalnych i lokalnych, obejmujące roboty oraz wyposażenie w środki i zasoby z zakresu:
1. dróg, obwodnic i infrastruktury technicznej oraz techniczno-informatycznej w ciągu dróg regionalnych i lokalnych,
2. płynności ruchu i przejezdności (przystanki)
3. bezpieczeństwa.
24 . Ścieżki rowerowe
Wydatki związane z realizacją operacji obejmujące roboty oraz wyposażenie w środki i zasoby z zakresu ścieżek rowerowych.
28. Inteligentne systemy transportu.
Wydatki związane z realizacją operacji mających na celu rozwój inteligentnych systemów transportowych w transporcie drogowym, morskim, wodnym śródlądowym, miejskim, intermodalnym i logistyce obejmujące roboty oraz wyposażenie w środki i zasoby z zakresu:
1. systemów zarządzania ruchem,
2. informacji i obsługi podróżnych,
3. poboru opłat,
4. zarządzania flotą pojazdów zarządzania kryzysowego w transporcie,
5. bezpieczeństwa ruchu (fotoradar przekazany policji i paliwo)
6. logistyki,
7. gromadzenia i przetwarzania danych.
IV. Energia 33. Energia elektryczna (lampy)
Wydatki zawiązane z realizacją operacji mających na celu poprawę zdolności wytwórczych, przesyłowych i dystrybucyjnych oraz dywersyfikację źródeł energii elektrycznej poza sieciami TEN-E obejmujące roboty oraz wyposażenie w środki i zasoby z zakresu:
1. infrastruktury wytwarzania,
2. infrastruktury przesyłu,
3. infrastruktury dystrybucji.
V. Ochrona środowiska i zapobieganie zagrożeniom 44. gospodarka odpadami komunalnymi i przemysłowymi
Wydatki związane z realizacją operacji mających na celu rozwój gospodarki odpadami (w tym komunalnymi i przemysłowymi) przyjaznej dla środowiska oraz dostosowanej do obowiązujących przepisów, obejmujące roboty oraz wyposażenie w środki i zasoby z zakresu:
1. systemów, infrastruktury i urządzeń służących: składowaniu, unieszkodliwianiu, utylizacji i zagospodarowania, odzyskiwaniu (w tym recycling), ewidencjonowaniu odpadów ( w tym poużytkowych i niebezpiecznych) oraz osadów pościekowych, usuwaniu odpadów z miejsc na ten cel nieprzeznaczonych (np. zakupy na sprzątanie świata, zakup pojemników do śmieci segregowanych, ale wywóz nieczystości nie),
2. systemów, infrastruktury i urządzeń służących ograniczeniu ilości odpadów, ograniczeniu zużycia zasobów naturalnych 9w tym źródeł energii) i materiałów,
3. zmian technologii służących zmniejszeniu zapotrzebowania na energię, wodę oraz surowce naturalne, zastępowaniu surowców pierwotnych surowcami wtórnymi z odpadów.
45. Gospodarka i zaopatrzenie w wodę pitną
Wydatki związane z realizacją operacji mających na celu rozwój racjonalnej gospodarki i zaopatrzenia w wodę pitną obejmujące roboty oraz wyposażenie w środki i zasoby z zakresu: systemów, infrastruktury i urządzeń zaopatrzenia w wodę i poboru wody (w tym sieci wodociągowe, gromadzenie, przechowywanie i uzdatnianie wody, regulacja ciśnienia wody, pozyskiwanie wody, ochrona ujęć i źródeł wody itp.).
46. Oczyszczalnie ścieków
Wydatki związane z realizacją operacji mających na celu ograniczenie ładunku zanieczyszczeń wprowadzanych do wód i gleb obejmujące roboty oraz wyposażenie w środki i zasoby z zakresu:
1 systemów, infrastruktury i urządzeń służących do oczyszczania, gromadzenia, przesyłania i odprowadzania ścieków komunalnych i przemysłowych (w tym oczyszczalnie i podoczyszczalnie,, systemy kanalizacji zbiorczych, kanalizacji deszczowych itp.),
technologii służących ograniczeniu ilości substancji niebezpiecznych odprowadzanych wraz ze ściekami.
47. Jakość powietrza (np. wymiana pieca centralnego ogrzewania )
Wydatki związane z realizacją operacji mających na celu poprawę jakości powietrza obejmujące roboty oraz wyposażenie w środki i zasoby z zakresu systemów, infrastruktury, urządzeń i technologii służącej do:
1. zmniejszenie emisji zanieczyszczeń (w tym gazowych i pyłowych),
2. spełnienia standardów emisyjnych lub granicznych wielkości emisji określonych w krajowych i wspólnotowych przepisach oraz w dokumentach referencyjnych najlepszych dostępnych technik (BAT).
50. Rewaloryzacja obszarów przemysłowych i rekultywacja skażonych gruntów
Kategoria ta obejmuje obszary: przemysłowe, poprzemysłowe, powojskowe oraz grunty skażone.
Wydatki związane z realizacją operacji mających na celu rewaloryzację i rekultywację ww. obszarów obejmujące roboty z zakresu:
1. likwidacja składowisk, wyrobisk i hałd górniczych,
2. usuwanie zanieczyszczeń gruntowych,
3. uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej, neutralizacji zanieczyszczonych wód, regulacji stosunków wodnych, zanieczyszczenia głównych zbiorników wód podziemnych( np. dotacje na Spółki wodne),
4. rekultywacja obszarów powojskowych (w tym rozminowanie).
51. Promowanie bioróżnorodności i ochrony przyrody (w tym NATURA 2000) np. GFOŚiGW
Wydatki związane z realizacją operacji mających na celu rozwój bioróżnorodności i ochrony przyrody obejmujące roboty oraz wyposażenie w środki i zasoby z zakresu:
1. przywracania właściwego stanu siedlisk przyrodniczych (ekosystemów) i ostoi gatunków na obszarach chronionych z zachowaniem zagrożonych wyginięciem gatunków oraz różnorodności genetycznej,
2. Zahamowania strat róznorodności biologicznej na wszystkich poziomach jej organizacji,
3. wzbogacenie składu gatunkowego drzewostanów (w tym eliminacji monokultur),
4. odbudowy i przywracania drożności korytarzy ekologicznych umożliwiających przemieszczanie sę zwierząt i funkcjonowanie populacji,
5. opracowania planów ochrony dla obszarów chronionych,
6. zwiększenia świadomości w zakresie potrzeby i właściwych metod ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu.
54. Inne działania na rzecz ochrony środowiska i zapobieganie zagrożeniom
Wydatki związane z realizacją operacji mających na celu ochronę środowiska i zapobieganie zagrożeniom gdzie indziej niewymienione.
Każda z kategorii , oprócz właściwych tematycznie wydatków wymienionych powyżej, obejmuje stosownie do zakresu operacji, wydatki związane z:
a) przygotowaniem dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia operacji,
b) zagospodarowaniem otoczenia przyległego,
c) realizacji projektów pilotażowych,
d) przeprowadzeniem standardowych działań informacyjno-promocyjnych oraz operacji mainstreaming.
VI. Turystyka 57. Inne wsparcia na rzecz wzmocnienia usług turystycznych ( Promocja gminy, zdjęcia itp.)
Wydatki związane z realizacją operacji mających na celu rozwój sektora usług turystycznych obejmujące:
1. roboty oraz wyposażenie w środki i zasoby z zakresu infrastruktury:
a) turystyki kwalifikowalnej, agroturystyki, ekoturystyki, turystyki wypoczynkowo-uzdrowiskowej, kulturowej, biznesowej,
b) zagospodarowania obiektów turystycznych,
2. wyposażenia w środki i zasoby z zakresu usług:
a) jednolitych systemów rezerwacji i informacji turystycznej,
b) systemów identyfikacji wizualnej i promocji turystycznej.
Każda z kategorii , oprócz właściwych tematycznie wydatków wymienionych powyżej, obejmuje stosownie do zakresu operacji, wydatki związane z:
e) przygotowaniem dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia operacji,
f) zagospodarowaniem otoczenia przyległego,
g) realizacji projektów pilotażowych,
przeprowadzeniem standardowych działań informacyjno-promocyjnych oraz operacji mainstreaming.
VII Kultura 58. Ochrona i zachowanie dziedzictwa kulturowego (dotyczy zabytków np. spis cmentarzy wojennych)
Wydatki związane z realizacją operacji mających na celu ochronę i zachowanie dziedzictwa i dóbr kultury obejmujące roboty oraz wyposażenie w środki i zasoby ściśle związane z:
1. obiektami wpisanymi do rejestru zabytków i zespołami tych obiektów (w tym z prowadzeniem działalności kulturalnej),
2. zabytkami ruchomymi (w tym z: konserwacją i digitalizacją zbiorów, zabezpieczeniem przednielegalnym wywozem, kradzieżą lub zniszczeniem itp.).




VIII. Rewitalizacja obszarów miejskich i wiejskich 61. Zintegrowane projekty na rzecz rewitalizacji obszarów miejskich i wiejskich. Wydatki związane z realizacją operacji mających na celu realizację zintegrowanych projektów z zakresu rewitalizacji obszarów miejskich i wiejskich obejmujące roboty, wyposażenie w środki i zasoby , zagospodarowanie terenów pod nowe inwestycje oraz zagospodarowanie obiektów:
1. pełniących funkcje lub którym nadane zostaną funkcje: społeczne, kulturalne, edukacyjne, turystyczne i agroturystyczne, sportowe, gospodarcze,
2. zabytkowych (w tym pomniki historii),
3. charakterystycznych dla tradycji budownictwa regionu
Kategoria, oprócz właściwych tematycznie wydatków wymienionych powyżej, obejmuje, stosownie do zakresu operacji, wydatki związane z:
a) przygotowaniem dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia operacji,
b) realizacją projektów pilotażowych,
c) przeprowadzeniem standardów działań informacyjno-promocyjnych oraz operacji mainstreaming.


IX – Zwiększenie zdolności adaptacyjnych pracowników, przedsiębiorstw i przedsiębiorców 62 – Rozwój systemów i strategii uczenia się przez całe życie w przedsiębiorstwach; szkolenia i usługi na rzecz zwiększenia zdolności adaptacyjnych pracowników do zmian; promowanie przedsiębiorczości i innowacji (zakup pomocy naukowych, publikacji fachowych, kodeksy, meble itp.)
Wydatki związane z realizacją operacji mających na celu:
1. 1.rozwój systemów i strategii uczenia się przez całe życie w przedsiębiorstwach,
2. 2.realizację szkoleń i usług na rzecz zwiększenia zdolności adaptacyjnych pracowników do zmian(np. szkolenie i delegacja za to szkolenie)
3. 3. Promowanie przedsiębiorczości i innowacji.
63. Opracowanie i upowszechnianie innowacyjnych i bardziej wydajnych form organizacyjnych pracy.
Wydatki związane z realizacją operacji mających na celu opracowywanie i upowszechnianie innowacyjnych i bardziej wydajnych form pracy.
Kategoria, oprócz właściwych tematycznie wydatków wymienionych powyżej, obejmuje, stosownie do zakresu operacji, wydatki związane z:
c) przygotowaniem dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia operacji,
c) realizacją projektów pilotażowych,
c) przeprowadzeniem standardów działań informacyjno-promocyjnych oraz operacji mainstreaming.



XI. Poprawa integracji społecznej osób w niekorzystnej sytuacji życiowej 71. Ścieżki integracji i powrotu do zatrudnienia dla osób w gorszym położeniu; zwalczanie dyskryminacji w dostępie do rynku pracy i rozwoju kariery zawodowej oraz promowanie akceptacji dla różnorodności w miejscu pracy.
Wydatki związane z realizacją operacji mających na celu:
1. tworzenie ścieżek integracji i powrotu do zatrudnienia dla osób w gorszym położeniu,
2. zwalczanie dyskryminacji w dostępie do rynku pracy i rozwoju kariery zawodowej,
3. promowanie akceptacji dla różnorodności w miejscu pracy.
Kategoria, oprócz właściwych tematycznie wydatków wymienionych powyżej, obejmuje, stosownie do zakresu operacji, wydatki związane z:
c) przygotowaniem dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia operacji,
b ) realizacją projektów pilotażowych,
d) przeprowadzeniem standardów działań informacyjno-promocyjnych oraz operacji mainstreaming
73 . Działania na rzecz zwiększenia udziału w kształceniu i szkoleniu przez całe życie, w szczególności poprzez przedsięwzięcia na rzecz ograniczenia przedwczesnego porzucenia skolaryzacji, minimalizowania dyskryminacji ze względu na pleć oraz jakości i dostępu do kształcenia na poziomie podstawowym , zawodowym i wyższym.
Wydatki związane z realizacją operacji mających na celu realizację działań na rzecz zwiększenia udziału w kształceniu i szkoleniu przez całe życie, w szczególności poprzez:
1.przedsięwzięcia na rzecz ograniczenia przedwczesnego porzucenia skolaryzacji,
minimalizowanie dyskryminacji ze względu na płeć,
poprawę jakości i dostępu do kształcenia i szkoleń na poziomie podstawowym, zawodowym i wyższym.
XII. Poprawa jakości kapitału ludzkiego 72. Opracowywanie, uruchomienie i wdrożenie reform systemów kształcenia i szkolenia w celu zwiększenia zdolności do zatrudnienia, zwiększenia stopnia dostosowania systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy oraz systematycznego podnoszenia kwalifikacji kadry systemu oświaty w perspektywie gospodarki opartej na innowacji i wiedzy
Wydatki związane z realizacją działań mających na celu opracowywanie, inicjowanie i wdrożenie reform systemów kształcenia i szkolenia w perspektywie:
1. zwiększenia zdolności do zatrudnienia,
2. zwiększenia stopnia dostosowania systemu kształcenia i szkolenia ( w tym zawodowego) do potrzeb rynku pracy,
3. systematycznego podnoszenia i aktualizacji kwalifikacji kadry systemu oświaty (w tym systemów szkolenia) w perspektywie gospodarki opartej na innowacji i wiedzy.
( koszty kształcenia młodocianych pracowników)
73. Działania na rzecz zwiększenia udziału w kształceniu i szkoleniu przez całe życie, w szczególności poprzez przedsięwzięcia na rzecz ograniczenia przedwczesnego porzucenia skolaryzacji, minimalizowania dyskryminacji ze względu na płeć oraz poprawy jakości i dostępu do kształcenia i szkoleń na poziomie podstawowym, zawodowym i wyższym
( np. wyprawki szkolne, stypendia socjalne, zasiłki szkolne za dobre wyniki w nauce)
Wydatki związane z realizacją operacji mających na celu realizację działań na rzecz zwiększenia udziału w kształceniu i szkoleniu przez całe życie, w szczególności poprzez:
1. przedsięwzięcia na rzecz ograniczenia przedwczesnego porzucenia skolaryzacji,
2. minimalizowanie dyskryminacji ze względu na płeć,
3. poprawę jakości i dostępu do kształcenia i szkoleń na poziomie podstawowym, zawodowym i wyższym.


XIII . Inwestycje w infrastrukturę społeczną 75. Infrastruktura edukacji. Wydatki związane z realizacją działań mających na celu rozwój infrastruktury edukacyjnej i oświaty obejmujące roboty oraz wyposażenie w środki i zasoby związane z działaniami dydaktycznymi, wychowawczymi i kulturalnymi prowadzonymi na wszystkich poziomach i profilach kształcenia.
Kategoria, oprócz właściwych tematycznie wydatków wymienionych powyżej, obejmuje, stosownie do zakresu operacji, wydatki związane z:
d) przygotowaniem dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia operacji,
b ) realizacją projektów pilotażowych,
c) przeprowadzeniem standardów działań informacyjno-promocyjnych oraz operacji mainstreaming
76. Infrastruktura ochrony zdrowia (np. sprzęt stomatologiczny)
Wydatki związane z realizacją operacji mających na celu rozwój infrastruktury ochrony zdrowia, a zwłaszcza poprawę jakości wykonywanych usług medycznych, zwiększenie dostępności do specjalistycznych świadczeń zdrowotnych, obniżenie poziomu śmiertelności i skutków powikłań powstających w wyniku wypadków i innych stanów nagłego zagrożenia zdrowotnego, obejmujące roboty oraz wyposażenie w środki i zasoby z zakresu:
1. infrastruktury ochrony zdrowia oraz ratownictwa medycznego,
2. sprzętu medycznego,
3. środki transportu sanitarnego,
4. systemów powiadamiania ratunkowego.


XVII – Pomoc techniczna 85 – Przygotowanie, realizacja, monitorowanie i kontrola,
Wydatki związane z realizacją operacji mających na celu zapewnienie sprawnego przebiegu i ciągłości procesów związanych z programowaniem, zarządzaniem, wdrażaniem, monitorowaniem, zamknięciem pomocy, audytem, kontrolą i oceną w odniesieniu do Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia (NSRO), Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW) oraz programów operacyjnych (PO) krajowych i regionalnych, obejmujących m.in.
1. zapewnienie niezbędnych zasobów ludzkich, stałe podnoszenie ich jakości oraz budowanie zdolności administracyjnej jednostek uczestniczące w zarządzaniu i wdrażaniu NSRO, PWW i PO,
2. zapewnienie środków i narzędzi dla sprawnego procesu zarządzania NSRO, PWW i PO,
3. zapewnienie pomieszczeń służących podmiotom zaangażowanym w zarządzaniu i wdrażaniu NSRO, PWW i PO,
4. wyposażenie biurowe, komputerowe, informatyczne, telekomunikacyjne i audiowizualne,
5. wsparcie w zakresie budowy, rozwoju i utrzymania systemów informatycznych,
6. prowadzenie badań, opracowywanie ekspertyz, analiz i studiów,
7. wsparcie dla procesu zamknięcia pomocy wdrażaniowej w ramach PWW,
8. projekty związane z zapewnieniem ciągłości programowania.
Kategoria, oprócz właściwych tematycznie wydatków wymienionych powyżej, obejmuje, stosownie do zakresu operacji, wydatki związane z:
a) przygotowaniem dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia operacji,
b) realizacją projektów pilotażowych,
c) przeprowadzeniem standardów działań informacyjno-promocyjnych oraz operacji mainstreaming

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Nowinka

Wytwarzający/odpowiadający: Nowinka Urząd Gminy

Wprowadzający: Nowinka Urząd Gminy

Data wprowadzenia: 2008-07-31

Data modyfikacji: 2008-07-31

Opublikował: Nowinka Urząd Gminy

Data publikacji: 2008-07-31